Search This Blog

Pages

Powered By Blogger

Friday, August 31, 2012

Betapa sakitnya hati ini, Tuhan saja yang tahu

Percutian sempena aidilfitri diserikan dengan berita baik yang aku tunggu selama ini daripada kedua orang tuaku.. aku berharap agar mereka merestui hubungan yang telah kami bina selama 6 tahun yang lepas. alhamdulillah..akhirnya satu perbincangan yang rapi dan serius telah berjaya dicapai tepat pada bulan syawal yang mulia.




Namun, nyata langit itu tak selalunya cerah. Semalam aku dikejutkan dengan berita yang tidak ku sangka-sangka. Ibu bapaku kini berpaling daripada meneruskan niat mereka itu. restu mereka rupanya hanya sementara. Mereka hanya berpura-pura di depanku dan akhirnya semalam aku sedar bahawa mereka sebenarnya masih belum merestui hubunganku. Apakah yang harus aku lakukan? Aku kecewa sebab terasa hati ini seolah-olah dipermainkan dengan sewenang-wenangya. Salahkah niat suci aku untuk meneruskan percintaan berlandaskan Islam? adakah aku perlu meneruskan cita-cita untuk masa depanku demi orang yang tersayang?

No comments: